Vår visjon er å gi mennesker muligheter og skape verdier i lokalsamfunnet.
Alle ansatte og deltakere hos oss skal behandles med respekt og likeverd uansett kulturell- og etnisk bakgrunn, funksjonsevne, religion, politisk holdning, kjønn eller seksuell legning.
For å oppnå dette har vi et sett med felles verdier som preger vårt arbeid i bedriften:
rett til individuell behandling uansett funksjonsnivå
rett til å bli møtt med respekt og aksept for den du er
rett til å bli informert om endringer i prosedyrer og annet relevant
rett til å uttrykke sine meninger og rett til å bli hørt
rett til personvern med tanke på personlige- og medisinske opplysninger, samt adgang til egne opplysninger og informasjon om hvilket grunnlag persondata kan deles med andre
rett til å ha den personlig representant for å ivareta egne interesser der hvor det er ønskelig
rett til medvirkning i planlegging av bistand, oppfølging
rett til å fremsette klager når noe føles urettferdig, irriterende eller feil
I tillegg til ansatte og deltakere hos oss, så ønsker vi også at pårørende eller publikum er kjent med at vi ønsker tilbakemeldinger om vår virksomhet! Alle tilbakemeldinger gir oss anledning til å forbeder og utvikle våre tjenester.
En eventuell klage trenger ikke være skriftlig, og du kan selv velge hvem i ledelsen du vil kontakte. Imidlertid ønsker vi også å vite når noe er bra, slik at vi vet at vi er på rett vei!